Resita, Caras-Severin

Reșița, Caraș-Severin, judetul Caras-Severin, Romania.

Detalii Resita, judetul Caras-Severin, Romania. Detalii despre localitatea Resita strazii, coduri postale, vremea, istoric, obiective, cazare, poze etc.
Harta ResitaVremea ResitaMersul trenurilor ResitaMersul trenurilor Resita
Firme ResitaStrazi ResitaCoduri postale Resita
Coordonate: 0° 0′ 0″, 0° 0′ 0″
Populatia
Suprafata
Altitudine
Poze imagini Resita
Distante rutiere Resita
Banci Resita
Timp liber Resita
Magazine Resita
Benzinarii Resita
Puncte utile Resita
Cazare Resita
Supermarketuri Resita
Obiective turistice Resita
Auto Resita
Farmacii Resita
Taxi Resita
Scoli Resita
Primaria Resita
Gradinite Resita
Policlinice Resita
Brutarii Resita
Cofetarii Resita
Florarii Resita
Coafura Resita
Banci Resita
Politia Resita
Bibliotecii Resita
Biserici Resita
Magazine Resita
Gpl Resita
Constructii Resita
Instalatii Resita
Restaurante Resita
Posta Romana Resita
Firme curatenie Resita
Firme curatenie Resita
Firme transport Resita
Outlet Resita
Firme Mobila Resita
Firme it Resita
Ambulanta Resita
Muzee Resita
Petrom Resita
Schimb valutar Resita
Topograf Resita
Stomatologie Resita
Ginecologie Resita
Veterinar Resita
Avocat Resita
Muzeul Banatului Montan Resita
Colectia de Arta Veche Bisericeasca
Muzeul Locomotivelor cu Abur
Alte detalii in curand

Istoric

Fișier:Resita 2.jpg|thumbFișier:Regele Ferdinad.JPG|thumb În anul 1872 uzinele "St. E. G." de la Reșița produc pentru căile ferate europene: 16 macarale, 18 rezervoare pentru castelele de apă, 110 plăci pentru întoarcerea locomotivelor, 514 inimi de încrucișare pentru macaze, 793 de tampoane. În 1872, uzina produce prima locomotivă, denumită ,,Reșița 2 cu ecartament de 948 mm, proiectată de John Haswell - directorul fabricii de locomotive "St. E. G." din Viena, locomotivă destinată transporturilor interne uzinale. Începând cu anul 1920, la "Uzinele Domeniilor" din Reșița și la "Uzinele Nicolae Malaxa" din București începe proiectarea și construcția următoarelor tipuri de locomotive: * seria 230 pentru trenuri de călători (1932-1936) * seria 142 pentru trenuri grele de călători (1937-1940) * seria 50 pentru trenuri de marfă (1926-1936) * seria 150 pentru trenuri grele de marfă (1947-1960) * seria 131 pentru trenuri de călători pe linii secundare (1939-1942) * seria 151 prototipuri pentru trenuri grele (1938-1939). În anul 1926 se produce la Reșița locomotiva cu abur 50.243 "Regele Ferdinand", prima locomotivă construită în România în perioada interbelică. Datorită succesului în construcția de locomotive la Reșița și Malaxa, începând cu anul 1930, în România nu s-a mai importat nici o locomotivă. Între anii 1926-1960, in România s-au construit 1207 locomotive cu abur, reprezentând 10 tipuri pentru cale normală și trei tipuri pentru cale îngustă. Din acestea s-au fabricat 797 la "Uzinele Reșița" și 410 la "Uzinele Malaxa" din București. În anul 1960, producția de locomotive cu abur s-a sistat, industria românească profilându-se pe producția de locomotive diesel și electrice. Locomotivele cu abur au funcționat în exploatarea C.F.R. până în anul 1980. În perioada 1980-1998, locomotivele cu abur au fost casate in proporție de 98%.

Localitati cu nume asemanator:

Resita, Caras-Severin
Resita Mica, Caras-Severin